Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. Bevezetés

Cégnév: Goldatti Kft.

Cég képviselője: Klajkó Attila ügyvezető

Székhely: 7200 Dombóvár, Petőfi Sándor utca 29.

Cégjegyzékszám: 17-09-005083

Adószám: 13311018-2-17

Weblap: www.goldatti.hu/

Telefon: 20/390-3030

E-mail: info@goldatti.hu

Eltérő írásos megállapodás hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) vonatkoznak a www.goldatti.hu weboldalt üzemeltető Goldatti Szolgáltató Kft-re. Ha valamely kikötésünkkel nem ért egyet vagy észrevétele van, azt jelezze haladéktalanul fenti elérhetőségeinken, eltérő esetben úgy tekintjük, hogy a feltételekkel egyetért, az itt leírtakat elfogadja.

Az ÁSZF a társaságunk szolgáltatásaival és azok igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Goldatti Kft., mint Szolgáltató és az Ön jogait és kötelezettségeit és egyéb, a szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket tartalmazza.

2. Rendelés menete, szerződéskötés

Rendelését kizárólag a www.goldatti.hu webáruházon keresztül adhatja le, éjjel-nappal a hét minden napján. A megrendelés regisztrációhoz kötött. Amennyiben segítségre van szüksége, hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 20 390-3030 telefonszámon, hétfőtől péntekig 8:00 és 16:30 óra között. Vagy írjon az info@goldatti.hu email címre. A megrendelését a rendelési folyamat legvégén jóvá kell hagynia. Itt a webes felületen figyelmeztetést kap arról, hogy mindez fizetési kötelezettséggel jár az Ön számára. Mindezek tudomásulvételével és jóváhagyásával Ön írásbeli szerződésnek minősülő megállapodást köt a Goldatti Kft.-vel, amiben vállaljuk, hogy a megadott paraméterek alapján elkészítjük egyedi ékszerét a vállalt határidőn belül. A szerződés magyar és angol nyelven köthető. Erről a szerződésről minden esetben egy emlékeztető e-mailt fog kapni a megrendelés számával, a szállítási címmel, az árral, a fizetési mód és a szállítási mód feltüntetésével. Ha ezt az e-mailt nem kapná meg, mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot, mert vagy Ön adott meg rosszul adatokat vagy nálunk van valami technikai-, esetleg szerver probléma! A számlát elektronikusan küldjük meg az Ön számára, ami az ékszer bruttó fogyasztói árát és a szállítás esetleges költségét tartalmazza. Ezt követően Ön fizet PayPal, postai/banki átutalásos fizetést választva és mi ezt követően kezdjük meg a legyártást. Ezt a körülményt mindig fokozottan vegye figyelembe! Ön minden esetben jótállási jegyet kap a megrendelt ékszerhez, web oldalon pedig könnyen elérhető az elállás-minta, melyről lentebb olvashat. A megrendelését iktatjuk és ez utólag hozzáférhető.

3. Termékinformáció

A Goldatti Manufacture mindent megtesz a termékek alapvető tulajdonságainak minél hitelesebb feltüntetése érdekében. Ennek módjai az ékszerekről készült jó minőségű képek, részletes információk a méreteket, felületi kidolgozásokat illetően.

Az ékszerek alapszíne sok esetben megváltoztatható vagy már eleve több variációban választható. Ha nem találja meg a leírásnak megfelelő színű képet, az attól még elkészíthető, az ezzel kapcsolatos egyedi igényét megírhatja. A különböző színek módosíthatják a végösszeget! A feltüntetett várható súlyok csak irányadóak. A kész súly függhet a gyűrű-mérettől, a különböző színű arany fajsúlyától is. Csak a nagymértékű (plusz-mínusz 20 %-nál nagyobb) súlyeltérés módosítja az árat. Ha egy rendelésen belül több terméket rendel meg, úgy az összes termék súlyát összeadva végezzük el a különbség kiszámítását. Csak az ezen felüli arányos díj kerül felszámolásra vagy levonásra. A megadottnál kisebb mértékű eltérés esetén nem áll módunkban reklamációt elfogadni!

Az ékszereinket alaphelyzetben Swarovski GEMS szintetikus kövekkel készítjük, melyek a ma kapható legjobb minőségű ékszerészeti alapanyagok. Ezeket a köveket nem szabad összetéveszteni a Swarovski által gyártott üvegkövekkel, melyek nagyszerű fényszórásuk mellett sokkal törékenyebbek. Éppen ezért általában nem foglalják, hanem ragasztják ezeket. Attól függetlenül, hogy a képen mi látható, más kövekkel is rendelhet, akár briliánssal vagy más drágakővel. Amennyiben a képen látható kövektől eltérne, vagy szeretne követ egy kő nélküli ékszerbe, írja meg kérését az Egyedi ajánlat kérése opciónál! A különböző kövek módosíthatják a végösszeget! Ennek mértékéről írásban tájékoztatjuk, és csak akkor kezdjük a gyártást, ha Önnek megfelel. Ha átmeneti készlethiány miatt az igény nem teljesíthető, írásban tájékoztatjuk Önt, mint megrendelőt. A képen szereplő színárnyalatok kissé eltérhetnek a ténylegesen befoglalt kövekétől.

4. Árak:

A honlapon megadott eladási árak Forintban vannak megadva. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, viszont szállítási költség nélkül értendőek. Az esetleges szállítási költségek a Vevőt terhelik és a rendelés végén a számlázáskor a kiválasztott termékek kiegészítendő többlet költségeként külön szerepelnek. A Goldattinak jogában áll bármelyik pillanatban módosítani az árait, rendeléskor azt az árat vesszük figyelembe, amely a rendelés pillanatában a Honlapon szerepelt, de elírás esetén egyeztetés után korrigálhatjuk. Tájékoztatjuk, hogy hibás, túlságosan alacsonynak tűnő ár (áron aluli összeg) esetén, bármi legyen is a hibás ár megjelenésének oka (informatikai probléma, emberi vagy műszaki hiba stb...), a rendelést töröljük és erről Önt haladéktalanul értesítjük.

5. Raktárkészlet:

Cégünk minden ékszert egyedileg, a megrendelő egyedi igényeinek maximális figyelembevételével készít el. Ezért nincs raktárkészletünk, bár sok esetben üzleteink valamelyikéből mégis gyorsan el tudjuk küldeni a rendelést. Ha több árut rendel egyszerre, előfordulhat, hogy a vállalt határidőt kissé túllépjük, de erről minden esetben tájékoztatjuk Önt. Ha Önnek nagyon fontos, hogy a megadott határidőn belül kapja meg küldeményét, a megrendelés leadása előtt mindenképpen érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon!

6. Szállítás:

A Honlapon vásárolt termékeket Magyarországon a DPD Futárszolgálattal bárhová kiszállítjuk. Magyarországon kívül a FedEx szállítja ékszereinket az Európai Unió területén bárhová. Az EU-n kívüli, és tengeren túli szállítási igény esetén a szállítási feltételeket előre egyeztetni kell. A szállítási költségek országonként eltérőek, a díjakról érdeklődjön az info@goldatti.hu email címen! A csomag biztosított küldeményként kerül feladásra. A csomag feladásakor tájékoztatjuk e-mailben, amivel ellenőrizheti csomagja útját a DPD futárszolgálat vagy a FedEx weboldalán. Ha a DPD futára az első kiszállításkor nem éri el a szállítási címen, a következő napon csomag újra kiszállításra kerül vagy lehetősége van a futárszolgálattal másik időpont egyeztetésre. A cím módosítására utólag nincs már lehetőség, kérjük szíves megértését!

Magyarországon lehetőség van a Goldatti Ékszerüzletekben személyes átvételre is, amit a rendelési folyamat során jelölhet meg. A termék adatlapjánál feltüntetett szállítási határidőt abban az esetben tudjuk tartani, ha az ott feltüntetett napon rendeli meg! Erre azért van szükség, mert a precíziós öntés szinte minden esetben a keddi napon kerül előkészítésre. Amennyiben más időpontban adja le megrendelését, módosul a szállítási idő, a következő hét keddig kell várnia! Ha fontos a feltüntetett határidő betartása, kérjük a megrendelés előtt tájékozódjon!

Abban az esetben, ha valamilyen előre nem látható okból csúszna ez a határidő, mindenképpen e-mailben értesítjük vagy telefonon egyeztetünk Önnel. A Nemesfém Hitelesítő Intézetnek jogában áll szúrópróba alapján tüzetesebb vizsgálatnak kitenni az ékszereket és ezt sajnos nem tudjuk előre kalkulálni! Természetesen mindent megteszünk a gyors kiszolgálás érdekében, de mivel ezen ékszerek nagy része egyedileg készül el, időnként adódhat nem várt esemény. A drágakövek beszerzése és az egyedi igények is plusz idővel járnak, de ezeket természetesen egyeztetjük Önnel!

A csomagban megtalálható lesz a megrendelt ékszer, egyedi díszdobozban, valamint jótállási jegyet hozzá tartozó tájékoztatóval, használati utasítást is küldünk a termékekkel, a jótállási jegyet feltétlenül őrizzen meg, illetve elállási nyilatkozatot is mellékelünk az Ön számára! A számlát elektronikusan küldjük meg az Ön számára, ami az ékszer bruttó fogyasztói árát és a szállítás esetleges költségét tartalmazza. Ha a mi hibánkból nem a megfelelő árut küldtük vagy hiányosan adtuk fel a csomagot, Ön mégis elfogadja azt teljesítésként, a további csomagoknál a csomagolási és szállítási díjat átvállaljuk! Termékét arra a címre szállítjuk ki, melyet rendeléskor megadott. Lehetőleg azt a címet adja meg, ahol napközben tartózkodik, mivel a kiszállítások munkaidőben történnek! A várható szállítási időt munkanapokban jelezzük. Hazai vagy külföldi szállítás esetén a szállítást érintő országok esetleges ünnep- és munkaszüneti napjai nem számítanak a várható határidőbe.
A Goldatti Manufacture mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által vagy az Ön által, esetleg egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, akkor vizsgálat indul a szállítóvállalatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ezen idő alatt visszatérítés, illetve pénzvisszaküldés csak meghatározott, kivételes esetekben lehetséges.

7.Elállás:

Tájékoztatjuk, hogy az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Mindez nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. A fogyasztó az elállási jogát az alábbi linken található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot elegendő elküldeni 14 napon belül a Goldatti címére: 7200 Dombóvár, Petőfi Sándor utca 29.

https://goldatti.hu/webshop/media/elallasi-tajekoztato-goldatti-hu.pdf

Az elállás gyakorlása esetén a visszaküldés költségét Ön állja, az eladott áru árát és a megrendeléskori szállítási költséget teljes egészében megtérítjük. Amennyiben azonban Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, az ebből adódó többletköltséget a Goldatti Kft. nem köteles megtéríteni. Szerződéskötéstől tehát 14 nap áll az Ön rendelkezésére, hogy visszaküldje a terméket részünkre, amely nem felelt meg elvárásainak. A csomagot a saját költségére küldheti vissza a sértetlen küldemény és a számla kíséretében. Azt javasoljuk, hogy a számláról készítsen saját részére másolatot az esetleges későbbi jogviták elkerülése érdekében! A visszautalás a termék árára és az eredeti kiszállítási költségre is minden esetben, kivéve a fentebb felsorolt eseteket! Kérjük, hogy a terméket ajánlottan vagy tértivevénnyel, értékbiztosítással adja fel, arra az esetre, ha terméke elveszne, Önt ne érje kár! Lehetősége van arra is, hogy minket bízzon meg a csomag felvételével. A visszaküldés költsége minden esetben a vevőt terheli. Csak az új, hiánytalan termékeket fogadjuk el visszaküldve. A hiányos, megrongált, károsodott vagy összepiszkolt termékeket nem vesszük vissza. Az ékszertisztító folyadék kinyitása az arra vonatkozó garancia megszűnésével jár, nem küldheti vissza a termék jellege miatt. Amennyiben a rendeléstől való elállás esetén a termék technikai vizsgálatára kerülne sor, a Goldatti megtesz mindent, hogy a lehető leggyorsabban megtörténjen a vizsgálat és a visszatérítés. Az erre vonatkozó határidő a terméken végzett diagnózis gyorsaságától függ, maximum 3 hét. A visszafizetés banki átutalással történik, amihez banki adatai szükségesek. Ezt e-mailben fogjuk Öntől kérni vagy megírhatja levélben a visszaküldött termékkel együtt.

8. Biztonságos fizetés

A Goldatti Manufacture magyar nyelvű oldalán számos fizetési mód közül választhat: utánvétes, PayPal, postai/banki átutalásos fizetés. Pécsi és dombóvári üzletünkben történő személyes átvétel esetén lehetősége nyílik készpénzben és bankkártyával is fizetni.

A Magyarországon kívüli vásárlások esetén lehetőség nyílik banki átutalással és PayPal-on keresztül is fizetni.A Goldatti Manufacture a PayPal-t választotta a biztonságos online-fizetés érdekében. A PayPal rendszere biztonságosan kezeli a személyes adatokat, védelmet biztosít adathalászattal szemben. Vásárlóvédelmi rendszere teljes garanciát vállal a pénz visszafizetésre az esetlegesen fellépő hibák és panasz esetén. Figyelem, amennyiben úgy ítéljük meg, hogy csalás illetve visszaélés veszélye áll fenn, biztonsági okokból leállíthatjuk a tranzakciót! Magyarországi bankszámláról ide utalhat: Erste Bank: 11600006-00000000-12408199

Magyarországon kívülről indított tranzakciókat a következő bankszámla számra várjuk:

Erste Bank NyRt. 1138 Budapest, Népfürdő utca 24-26.IBAN: HU12-11600006-00000000-48699048 SWIFT: GIBAHUHBXXX

A rendelés legyártása akkor kezdődik, amikor az átutalt összeg megérkezett hozzánk. Ennek átfutási ideje a két bank közötti transzfer időtől függ.

Értesítjük Önt, hogy a fizetések biztonságossá tétele érdekében vállalt kötelezettségeinknek megfelelően a Goldatti Manufacture ellenőrzi a rendelés közben rögzített adatok megbízhatóságát.

9. Termékgarancia

A GOLDATTI MANUFACTURE garanciát (jótállás) vállal minden termékére! Csatlakozzon Ön is elégedett vásárlóinkhoz, válassza a minőséget és a saját műhelyünk által nyújtott extra kedvezményeket!

Az alábbiakban ismertetjük Önnel az Alapfogalmakat Hibás teljesítés-jótállás-kellékszavatosság-termékszavatosság kapcsán, hogy jogos igényeit megfelelően tudja érvényesíteni. Olvassa el figyelmesen!

A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett (jelen esetben a Goldatti), ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. A Ptk. alkalmazza az ún. hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást (Goldatti) terheli, alapeset az hogy a hiba már megvolt mikor Ön vásárolt tőlünk, nekünk kell bizonyítanunk ennek ellenkezőjét.

Kellékszavatosság: Azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó (ékszer esetén is), a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának). Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Termékszavatosság: Azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Tehát ékszere nem lehet hibás, ha az Ön megrendelését, egyedi igényeit követve készült el, ill. ha rendelkezik a leírásban adott tulajdonságokkal.

A Goldatti csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

1.a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

2.a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

3.a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők

A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Goldattival, mint gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén: A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Jótállás: A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia" - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (Goldatti) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően az ékszer fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. Ez utóbbi határidő elmulasztása azonban már jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni (sorrend lásd lentebb). A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át.

A jótállás alapján a fogyasztót megillető jog érvényesítésének feltétele, hogy a Goldatti Kft. által megküldött használati útmutatóban foglaltakat vásárló betartsa, mert csak így marad sértetlen állapotú az ékszer.

Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A szavatossági jogok sorrendje: Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik" is a vevő hibás teljesítés esetén, őt a Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót. Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik (forgalomba hozataltól két évig akkor is, ha nincs, vagy már lejárt a jótállás). Kellékszavatossági igénye alapján az Ön, mint fogyasztó választása szerint kérhet

1.kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Goldattinak, mint kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

2.az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Goldatti, mint kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégeznünk.

Ki viseli a költségeket?A Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a Goldattit - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában az Önt, mint jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott (vagy nyilvánvalóan nem követte az ékszerek használhatóságára vonatkozó utasításainkat), a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában Ön, mint jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására/használatára vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Goldatti, mint kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Milyen határidőn belül reklamálhat Ön nálunk szavatosságra hivatkozva? A Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön, mint jogosult az ékszert rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az ékszernek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Melyek azok az esetek, amikor a Goldattit, mint eladót nem terheli szavatossági kötelezettség? A Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

1.ha a hibát Ön, mint jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;

2.ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott. A Goldatti aláveti magát azon szabálynak, hogy amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt hozza, vagy küldi vissza az ékszert a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság".

Ki mikor mit bizonyít jótállás és szavatosság esetén? Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében a jótállásra kötelezett Goldatti csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett. Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló, azaz Ön köteles bizonyítani „igazát", vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél (Goldatti) csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor az ékszer hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (a Goldattit) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt. Felhívjuk figyelmét arra, hogy kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Termékszavatosság:ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – vagy kellékszavatossági jogával,vagy termékszavatossági igényével élhet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Amennyiben Önnek nem hibás teljesítés miatt van igénye, csupán elállási jogával élne, megtalálja az elállási nyilatkozat-mintát a webáruház felületén és a fentebb már megjelölt linken lásd ÁSZF 7.pont.

Panaszkezelés: Ön fogyasztói jogvita esetén keressen fel bennünket székhely címünkön vagy e mailben(lásd jótállás) és panaszát kiviszgáljuk. Ön a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti fogyasztói joga érvényesítéseként, amennyiben nem sikerül panaszát rendeznünk. A Goldatti székhelye szerint illetékes a Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete (7100 Szekszárd, Arany János utca 23-25.; tel.sz.:06-74-411-661, mobil: 06-30-6370-047. e-mail: E-mail: kamara@tmkik.hu.

Felhívjuk figyelmét az ODR (online vitarendezési platform) létezésére, mely honlapja: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?...

Bármely, a terméknél jelentkező probléma esetében azt javasoljuk, hogy a hibás termékhez mellékelje a jegyet, amelyet a szállításkor kapott.

A garancia nem vonatkozik a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra, mint például karcolások, eldeformálódás, törés, szakadás, kopás, vegyszerek hatása vagy köves ékszerek esetén ütések miatti kőkihullás. Az ilyen hibákat nem áll módunkban ingyenesen megjavítani. Kérjük olvassa át a jótállási jegyhez tartozó tájékoztató és egyéb szövegezést.

Felhívjuk figyelmét arra, hogy a garancia nem mindig a törvényi sorrendet követve alkalmazható a következő esetekben:

- ha egyedi igényei szerint vagy a képtől eltérően készítettük el az ékszert, ebben az esetben csak minőségi kifogással élhet.

- egyedi vésés, pl. név vésése után sem tudjuk az árut visszavenni.

- a vásárló hibájából, például az ékszer jellegének nem megfelelő használat során keletkezett sérülés vagy kő kiesése esetén.

-Elállás esetén figyeljen arra, hogy sértetlenül küldje vissza elállási minta, vagy félreérthetetlen elállási nyilatkozat mellett számlával a terméket, ha már viselte a megkapott ékszert, nem élhet elállási jogával, ebben az esetben már csak minőségi kifogással élhet. Jogos minőségi kifogás esetén minden költség a Goldatti Kft-t terheli. Nem alkalmazható az elállás joga olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Goldatti Kft., vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtunk;

A gyártó az áru nem megfelelő használatából adódó kárát tovább terhelheti a megrendelőre. Ha nem érzi biztonságosnak az internetes rendelést, azt javasoljuk, hogy fáradjon be személyesen üzleteink valamelyikébe, ahol részletesen megbeszélhetnek mindent szakképzett eladóinkkal.

10.Goldatti szolgáltatások

A garanciális idő (1 év) után is vállaljuk az ékszerek javítását. Ha más cég, nem megfelelően javítaná meg, nem vagyunk kötelesek az okozott sérüléseket kijavítani.

11. Megjegyzés, fogyasztói vélemény

A Goldatti Manufacture marketing csapata az összes fogyasztói véleményt figyelemmel követi. Amennyiben egy vásárlói vélemény vagy bejegyzés sérti a jogi vagy etikai előírásokat (reklám, rágalmazás, nem odaillő megjegyzés stb.), a Goldatti Manufacture törölheti, vagy megváltoztathatja az adott megjegyzést.

12. Személyes adatok védelme

Bizonyos információk, adatok elengedhetetlenek a rendelés felvételéhez, a vásárlás teljesítéséhez, a számlakiállításhoz, a garanciához. Jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi a web oldalon elhelyezett Adatkezelési tájékoztató, kérjük figyelmes áttanulmányozását és annak tudomásulvételét, hogy a regisztrációval Ön az abban foglaltakat elfogadja. A regisztráció gomb-nál az Adatkezelési tájékoztató külön is elérhető.

A www.goldatti.hu/ kapcsán adatkezelő a Goldatti Kft.,

Szerverszolgáltatónk a DotRoll Kft.

Címe: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5. Telefon: +361/432-3232

E-mail: support@dotroll.hu

Weboldal: https://admin.dotroll.com/index.php

Pénzmosás megakadályozásának törvényi kötelezettsége kapcsán tájékoztatjuk, hogy személyes kontaktus hiányában a Hatóság megköveteli, hogy a 300 000 forintos értékhatár feletti utánvétes vásárlásoknál az alábbi adatot elkérjük a vásárlótól Természetes személyek esetén :

  • - Családi és utóneve
  • - Lakcíme
  • - Állampolgársága
  • - Okmányának típusa, száma
  • - Külföldi személy esetén a magyarországi tartózkodási helye

Szervezet, cég esetén:

  • - Neve, rövidített neve
  • - Székhely, külföldi cég esetén magyarországi fióktelep címe
  • - Cégbírósági nyilvántartási száma

Ezen adatokat az internetes kereskedelem sajátosságai miatt elektronikus vagy szkennelt formában is meg lehet adni.

Ön az adatkezeléssel kapcsolatos panaszát jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság részére benyújtani. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:

Weblap: https://naih.hu/

Panaszbejelentés online: https://naih.hu/online-uegyinditas.html

Panaszbejelentés levélben: 1125 Budapest, Erzsébet fasor 22/c

13. Szellemi tulajdon

A Goldatti Manufacture honlapjának egész tartalma (illusztrációk, szövegek, megnevezések, márkák, képek, videók) a Goldatti Manufacture és a vele szerződésben lévő üzleti partnerek tulajdonát képezi. A honlap tartalmának bármilyen módszerrel és bármilyen adathordozón történő részleges vagy teljes reprodukciója kizárólag a Goldatti Manufacture engedélyével történhet. A szolgáltatásaink által kínált összes információ és szöveg tartalma, a szellemi tulajdonra és a másolásra vonatkozó magyar és nemzetközi törvények által minősül védettnek. A Goldatti Manufacture nem engedélyezi a honlapja azon tartalmának lemásolását, felhasználását vagy terjesztését, amelynek Ön nem rendelkezik a tulajdonjogával. A honlap tartalmának harmadik személy által történő, engedély nélküli felhasználása jogellenes és az a Szellemi Tulajdonra vonatkozó törvény szankcióival jár. A Goldatti Kft. nem vállalja a felelősséget abban az esetben, ha egy harmadik személynek kiadott joggal egy illetéktelen felhasználó visszaélne.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk."), 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.